Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Statut

STATUT PRZEDSZKOLA PRYWATNEGO "PLAYSCHOOL" w ŁODZI

 

ROZDZIAŁ 1

Nazwa i rodzaj przedszkola

§ 1

  1. Przedszkole nosi nazwę: Przedszkole Prywatne „Playschool”
  2. Przedszkole jest przedszkolem niepublicznym, mieszczącym się w Łodzi, przy ul. Srebrzyńskiej 99 A
  3. Organem prowadzącym przedszkole jest Marta Kołaczkowska – Zbiejczyk, będąca zarządcą sukcesyjnym firmy Marek Kołaczkowski Przedszkole Prywatne „Playschool” w spadku z siedzibą w Łodzi, ul. Srebrzyńska 99 A, zamieszkała Rąbień AB, ul. Bylinowa 20 H
  4. Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad przedszkolem jest Łódzki Kurator Oświaty
  5. Przedszkole używa pieczęci podłużnej o brzmieniu:


„PLAYSCHOOL”
Przedszkole Prywatne
Marek Kołaczkowski
w spadku
91 – 211 Łódź, ul. Rydzowa 7
tel. 655-91-43
NIP 947-133-94-06 REGON 470046736

§ 2

Ilekroć w dalszej części statutu jest mowa bez bliższego określenia o:

1) przedszkolu – należy przez to rozumieć Prywatne Przedszkole „Playscchool” w Łodzi,

2) statucie – należy przez to rozumieć Statut Prywatnego Przedszkola „Playschool” w Łodzi,

3) nauczycielu – należy przez to rozumieć każdego pracownika pedagogicznego przedszkola,

4) rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem.

 

 

ROZDZIAŁ 2

Cele i zadania przedszkola

§ 3

  1. Przedszkole realizuje cele i zadania zgodnie z oczekiwaniami rodziców wynikające w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
  2. Celem działań przedszkola jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko osiąga dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.
  3. Zadania przedszkola obejmują:

1) wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju,

2) tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa,

3) wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych,

4) zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,

5) wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań,

6) wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie,

7) promowanie ochrony zdrowia, tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym o bezpieczeństwo w ruchu drogowym,

8) przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci,

9) tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki,

10) tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka,

11) tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy,

12) współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka,

13) kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju,

14) systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju,

15) systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzących do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole,

16) organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej, lub języka regionalnego,

17) tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

  1. Przedszkole umożliwia dzieciom posługiwanie się językiem angielskim nie tylko podczas odrębnych zajęć z native speaker’em, ale podczas całego ich pobytu w przedszkolu. Daje jednocześnie poczucie jedności z innym krajami poprzez poznawanie tradycji i zwyczajów ludzi innych narodowości i kręgów kulturowych.
  2. Przedszkole uczy dzieci szacunku i tolerancji, empatii, akceptacji i postawy otwartości dla wszystkich bez względu na płeć, kolor skóry, wyznanie, zwyczaje czy pochodzenie.
  3. Przedszkole umożliwia dzieciom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej. 
  4. Przedszkole stosuje Standardy Ochrony Małoletnich

§ 4

  1. Przedszkole organizuje i udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom uczęszczającym do przedszkola, ich rodzicom oraz nauczycielom.
  2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu polega na wspieraniu rodziców oraz nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci.
  3. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielają dzieciom nauczyciele, oraz specjaliści, w szczególności psycholog, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny i logopeda.
  4. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem oraz w formie:

1) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

2) porad i konsultacji,

3) zajęć rozwijających uzdolnienia.

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.

ROZDZIAŁ 3

Sposób realizacji celów i zadań przedszkola

§ 5

  1. Przedszkole realizuje cele i zadania poprzez:

1) organizację oddziałów dla dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem indywidualnych wniosków rodziców oraz predyspozycji rozwojowych dziecka,

2) dostosowanie metod i form pracy do potrzeb i możliwości indywidualnych dziecka, zgodnych z ich wrodzonym potencjałem oraz do wszystkich obszarów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,

3) zatrudnienie wykwalifikowanej kadry pedagogicznej, płynnie posługującej się językiem angielskim,

4) stosowanie otwartych form pracy, umożliwiających dziecku wybór miejsca i rodzaju aktywności,

5) pomoc psychologiczno-pedagogiczną: indywidualizację tempa pracy dydaktyczno-wychowawczej wobec dzieci niepełnosprawnych, stosowanie specyficznej organizacji nauki i metod pracy, prowadzenie zajęć zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej lub innej specjalistycznej i lekarza – odpowiednio do stopnia i rodzaju niepełnosprawności dziecka,

6) pełnienie wobec rodziny funkcji doradczej i wspierającej działania wychowawcze.

  1. Przedszkole umożliwia dzieciom stały kontakt z językiem angielskim poprzez:

1) zatrudnienie native speaker’a do prowadzenia zajęć z języka angielskiego z dziećmi,

2) zatrudnienie nauczycieli posługujących się językiem angielskim,

3) posługiwanie się językiem angielskim w trakcie każdej aktywności dzieci: zabawa, spacery, wypoczynek, spożywanie posiłków itp.

  1. W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania przedszkola w związku z:
  2. a) zagrożeniem bezpieczeństwa uczniów w związku z organizacją i przebiegiem imprez ogólnopolskich lub międzynarodowych,
  3. b) temperaturą zewnętrzną lub w pomieszczeniach, w których są prowadzone zajęcia z uczniami, zagrażającej zdrowiu uczniów,
  4. c) zagrożeniem związanym z sytuacją epidemiologiczną,
  5. d) nadzwyczajnym zdarzeniem zagrażającym bezpieczeństwu lub zdrowiu uczniów innym niż określone w pkt 1–3,

realizacja zadań przedszkola odbywa się poprzez organizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

1) Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość realizowane będą z wykorzystaniem:
a) materiałów dostępnych na stronach internetowych,
b) materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii,
c) platform edukacyjnych oraz innych materiałów wskazanych przez nauczyciela, w tym: podręczników, kart pracy, zestawów ćwiczeń opracowywanych przez nauczycieli danej grupy.

2) Komunikacja nauczyciel - rodzic odbywać się będzie:
a) za pośrednictwem aplikacji LiveKid lub strony internetowej przedszkola,
b) drogą telefoniczną poprzez rozmowy lub sms,
c) drogą mailową lub na zamkniętej grupie Facebooka, Messengera lub innych komunikatorów założonych na potrzeby edukacji zdalnej,
d) poprzez aplikacje umożliwiające przeprowadzenie wideokonferencji.

3) Nauczyciele powinni realizować podstawę programową wg planów nauczania,
z możliwością ich modyfikacji niezbędną do przyjętych metod i form pracy nauki na odległość.

ROZDZIAŁ 4

Sposób sprawowania opieki nad dziećmi

§ 6

  1. Przedszkole sprawuje bezpośrednią i stałą opiekę nad dziećmi w czasie pobytu w przedszkolu oraz w trakcie zajęć poza terenem przedszkola dostosowując metody i sposoby oddziaływań do wieku dziecka i jego możliwości rozwojowych, potrzeb środowiskowych z uwzględnieniem istniejących warunków lokalowych.
  2. Dzieci przebywające w przedszkolu są pod opieką nauczyciela, który organizuje im zabawy, zajęcia dydaktyczno – wychowawcze zgodnie z programem wychowania w przedszkolu i miesięcznym planem zajęć.
  3. Nauczyciel jest w pełni odpowiedzialny za bezpieczeństwo powierzonych mu dzieci, zapewnia dzieciom pełne poczucie bezpieczeństwa, zarówno pod względem fizycznym, jak i psychicznym.

3a. Nauczyciel zapewnienia również wychowankom bezpieczeństwo w sieci podczas ewentualnej pracy zdalnej.

  1. Nauczyciel każdorazowo kontroluje miejsca przebywania dzieci (sala zabaw, szatnia, łazienka, plac zabaw) oraz sprzęt, pomoce i inne narzędzia.
  2. Nauczyciel opuszcza oddział dzieci po przyjściu drugiego nauczyciela, informując go o wszystkich sprawach dotyczących wychowanków.
  3. Nauczyciel może opuścić dzieci w chwili nagłej tylko wtedy, gdy zapewni w tym czasie opiekę upoważnionej osoby nad powierzonymi jej dziećmi.
  4. Przedszkole może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej. Rodzice muszą wyrazić pisemną zgodę na udział ich dziecka we wszystkich wyjściach i wycieczkach.
  5. W trakcie zajęć poza terenem przedszkola opiekę nad dziećmi sprawują pracownicy przedszkola w ilości 1:10.
  6. Wszyscy pracownicy przedszkola przestrzegają zasad bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi przepisami
  7. W przedszkolu nie mogą być stosowane wobec dzieci żadne zabiegi dotyczące zdrowia, z wyjątkiem udzielania pierwszej pomocy
  8. W przedszkolu zapewnia się bezpieczne i higieniczne warunki do zabawy, nauki, wypoczynku:

1) sale posiadają właściwą powierzchnię użytkową, właściwe oświetlenie, wentylację i ogrzewanie

2) sprzęty posiadają atesty i certyfikaty

3) w przedszkolu znajdują się w pełni wyposażone apteczki oraz instrukcja udzielania pierwszej pomocy

4) w każdym pomieszczeniu są informacje o wyjściach ewakuacyjnych

  1. Wszyscy pracownicy przedszkola stosują się do obowiązujących przepisów bhp i ppoż.

 

ROZDZIAŁ 5

Przyprowadzanie i odbieranie dzieci z przedszkola

§ 7

  1. Dzieci są przyprowadzane i odbierane z przedszkola osobiście przez rodziców, bądź inne osoby (pełnoletnie) upoważnione przez rodziców – na podstawie pisemnego oświadczenia rodzica.
  2. Pisemne upoważnienie powinno zawierać numer dowodu osobistego osoby wskazanej przez rodziców.
  3. Dziecko może być odebrane przez osobę upoważnioną  przez rodzica w oświadczeniu, złożonym w przedszkolu, za okazaniem dowodu tożsamości.
  4. Rodzice mogą zmienić osobę upoważnioną na inną w każdym czasie.
  5. Obowiązkiem osoby przyprowadzającej dziecko do przedszkola jest przekazanie go bezpośrednio nauczycielowi.
  6. Rodzice lub pełnoletnia osoba upoważniona ponosi całkowitą odpowiedzialność za dziecko w drodze do przedszkola (do momentu odebrania dziecka przez nauczyciela) oraz w drodze dziecka z przedszkola do domu (od momentu odebrania dziecka od nauczyciela przez rodzica lub pełnoletnią upoważnioną osobę).
  7. Nauczyciel może odmówić wydania dziecka rodzicowi lub osobie upoważnionej w wypadku, gdy stan osoby odbierającej dziecko będzie wzbudzał podejrzenie, że nie może on zapewnić dziecku bezpieczeństwa (jest pod wpływem alkoholu lub środków odurzających)
  8. Ze względów organizacyjnych oraz konieczności przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, wskazane jest, aby późniejsze przyprowadzanie dziecka do przedszkola lub nieobecność dziecka danego dnia było zgłoszone wcześniej (osobiście lub telefonicznie).
  9. Do przedszkola nie przyjmuje się dzieci chorych, a w przypadku zachorowania dziecka w czasie pobytu w przedszkolu rodzic zobowiązany jest do odebrania dziecka niezwłocznie po informacji od nauczyciela.

ROZDZIAŁ 6

Współdziałanie z rodzicami

§ 8

  1. Wobec rodziców przedszkole pełni funkcję doradczą i wspomagającą:

1) pomaga w rozpoznawaniu możliwości i potrzeb rozwojowych dziecka oraz podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej,

2) informuje na bieżąco o postępach dziecka, uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w przedszkolu,

3) promuje ochronę zdrowia.

  1. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania i nauczania poprzez:

1) zapoznawanie rodziców z potrzebami psychoruchowymi dzieci i sposobami ich zaspokajania,

2) udzielanie w każdym czasie rzetelnej informacji na temat rozwoju i zachowania dziecka,

3) włączanie rodziców do tworzenia warunków zapewniających właściwą realizację zadań wychowawczo-dydaktycznych,

4) możliwość wyrażania i przekazywania opinii na temat przedszkola, np. w formie ankiet.

  1. W celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze w przedszkolu organizuje się następujące formy współdziałania:

1) imprezy z udziałem rodziców- według harmonogramu imprez

2) indywidualne spotkania i rozmowy rodziców z nauczycielem – raz w miesiącu konsultacje lub według potrzeb

3) artykuły wspomagające działania wychowawcze rodziców oraz podnoszące kulturę pedagogiczną – umieszczone na gazetce przedszkolnej oraz na stronie internetowej

4) zebrania ogólne z rodzicami - przynajmniej raz w semestrze

5) częste zbieranie informacji dotyczących jakości pracy przedszkola

  1. Rodzice mają prawo do:

1) wyrażania swoich opinii,

2) współuczestniczenia w podnoszeniu jakości pracy przedszkola,

3) rzetelnej informacji o dziecku,

4) pomocy ze strony przedszkola w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dzieckiem,

5) uzyskiwania informacji podnoszących ich wiedzę pedagogiczną.

6) uzyskania porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia dziecka,

7) zorganizowanej pomocy psychologiczno- pedagogiczną i innej specjalistycznej.

  1. W przypadku posługiwania się w przedszkolu dziennikiem elektronicznym staje się on programem do wymiany informacji pomiędzy pracownikami przedszkola a rodzicami dzieci.
  2. Do podstawowych obowiązków rodziców dziecka należy:

1) przestrzeganie niniejszego statutu,

2) respektowanie uchwał Rady Pedagogicznej,

3) zapewnienie dziecku zaopatrzenia w niezbędne przedmioty, przybory i pomoce,

4) terminowe uiszczanie odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu,

5) przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola lub zadbanie o upoważnienie do tego osoby zapewniającej dziecku pełne bezpieczeństwo,

6) niezwłoczne informowanie o nieobecności dziecka w przedszkolu.

  1. Rodzice dziecka podlegającego rocznemu obowiązkowi przedszkolnemu są obowiązani także do zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.
  2. Informację o stwierdzonych w przedszkolu podejrzeniach o stosowaniu w domu rodzinnym przemocy wobec dziecka Dyrektor przekazuje odpowiednim instytucjom zewnętrznym zgodnie z procedurami zawartymi w Standardach Ochrony Małoletnich.

ROZDZIAŁ 7

Organy przedszkola oraz ich kompetencje

§ 9

  1. Organami przedszkola są:

1) Właściciel – Organ Prowadzący Przedszkole

2) Dyrektor Przedszkola – zwany dalej Dyrektorem

3) Rada Pedagogiczna

  1. Właściciel w szczególności:

1) kieruje bieżącą działalnością przedszkola i reprezentuje je na zewnątrz,

2) ustala regulamin pracy i strukturę organizacyjną,

3) decyduje o działalności finansowej przedszkola, organizuje administracyjną i gospodarczą obsługę przedszkola,

4) zapewnia pracownikom właściwe warunki pracy zgodnie z innymi przepisami,

5) zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w przedszkolu, a także bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole,

6) odpowiada za bezpieczne i higieniczne sale dla dzieci, wyposażone w atestowany sprzęt oraz zabawki

7) co najmniej raz w roku dokonanie kontroli mających na celu zapewnienie bezpiecznych warunków korzystania z obiektów należących do przedszkola, a także bezpiecznych i higienicznych warunków, oraz określenie kierunków ich poprawy,

8) kieruje polityką kadrową przedszkola, zatrudnia i zwalnia nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola,  

9) przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom oraz innym pracownikom przedszkola,

10) odpowiada za wykonywanie obowiązku związanego z systemem informacji oświatowej (SIO),

11) organizuje proces rekrutacji do przedszkola w oparciu o odrębne przepisy,

12) wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające zgodność przetwarzania danych osobowych przez przedszkole z przepisami o ochronie danych osobowych,

13) tworzy warunki i atmosferę prawidłowego funkcjonowania przedszkola,

14) dba o przestrzeganie praw dziecka.

§ 10

  1. Kompetencje Dyrektora:

1) sprawuje nadzór pedagogiczny

2) dba o rozwój zawodowy nauczycieli

3) prowadzi zebrania rady pedagogicznej

4) przedstawia radzie pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowania nadzoru

5) wykonuje zadania związane z awansem zawodowym nauczycieli,

6) odpowiada za całość dokumentacji przedszkola

7) organizuje pomoc psychologiczno - pedagogiczną zgodnie z odrębnymi przepisami,

  1. W okresie organizacji dla dzieci zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość Dyrektor przedszkola odpowiada za organizację realizacji zadań, w szczególności:

1) ustala, czy nauczyciele mają dostęp do infrastruktury informatycznej, oprogramowania i internetu umożliwiających interakcję między rodzicami a nauczycielami prowadzącymi zajęcia,

2) ustala, we współpracy z nauczycielami, technologie informacyjno-komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji zajęć,

3)    ustala, we współpracy z nauczycielami, źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć, z których dzieci i rodzice mogą korzystać,

4)    ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten zestaw,

5)    przekazuje rodzicom i nauczycielom informację o sposobie i trybie realizacji zadań przedszkola, w szczególności w zakresie organizacji kształcenia specjalnego, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego, jeżeli są organizowane,

6)    koordynuje współpracę nauczycieli z  rodzicami, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci, w tym dzieci objętych kształceniem specjalnym, indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, w przypadku wystąpienia takich sytuacji.

  1. Dyrektor przedszkola zobowiązany jest:

1) zawiadomić dyrektora szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, o spełnianiu przez nie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu,

2) kontrolować realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci w przedszkolu.

  1. Szczegółowy przydział zadań, uprawnień oraz zakres odpowiedzialności, a także stanowisko Dyrektora powierza Organ Prowadząca Przedszkole – Właściciel

§ 11

  1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia, wychowania i opieki.
  2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą: Dyrektor i wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni w przedszkolu.
  3. W posiedzeniach Rady Pedagogicznej mogą uczestniczyć z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej przewodniczącego lub na wniosek członków rady tj.: przedstawiciele organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny, doradca metodyczny, pracownik służby zdrowia i inni.
  4. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania, zgodnie z regulaminem działalności rady.
  5. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

1) zatwierdzenie planów pracy przedszkola,

2) podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentów w przedszkolu,

3) ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,

4) uchwalenie statutu przedszkola,

5) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy wychowanków,

6) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad przedszkolem przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy przedszkola.

  1. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:

1) organizację pracy przedszkola w tym przede wszystkim organizację tygodniowego rozkładu zajęć, ramowego rozkładu dnia poszczególnych oddziałów, uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci,

2) propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć, w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

3) wnioski nauczycieli w sprawie doskonalenia organizacji pracy przedszkola.

  1. Przedstawiciele Rady Pedagogicznej (zespół) przygotowują projekt statutu przedszkola oraz jego nowelizację i przedstawiają do uchwalenia Radzie Pedagogicznej, ponieważ nie utworzono rady przedszkola.
  2. Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
  3. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane w sposób określony w regulaminie działalności rady.
  4. Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są zobowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na tym zebraniu, które mogą naruszyć dobra osobiste wychowanków lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.

ROZDZIAŁ 8

Organizacja i czas pracy przedszkola

§ 12

  1. Organizacja przedszkola dostosowana jest do:

1) liczby dzieci zgłoszonych na dany rok szkolny, co warunkuje liczbę oddziałów, rodzaj i czas ich pracy,

2) wymagań podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wybranych na jej podstawie programów wychowania przedszkolnego,

3) wniosków rodziców określających zapotrzebowanie na rodzaj zajęć dodatkowych prowadzonych przez przedszkole.

§ 13

  1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w wieku określonym ustawą, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
  2. Przedszkole Prywatne „Playschool” działa jako placówka 4 – oddziałowa

1) grupa 1 (maluchy) – 3-latki

2) grupa 2 (średniaki) – 4-latki

3) grupa 3 (starszaki) – 5-latki

4) grupa 4 (zerówka) – 6-latki

  1. Liczba dzieci w oddziale nie przekracza 20, w całym przedszkolu 80, za wyjątkiem sytuacji określonych odrębnymi przepisami.
  2. Każdy oddział prowadzi dwóch nauczycieli, posiadających kwalifikacje pedagogiczne i posługujących się językiem angielskim
  3. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego, program autorski nauki języka angielskiego, roczny plan pracy, plany miesięczne opracowane przez nauczycieli oddziału.
  4. Podstawową formą pracy są zajęcia opiekuńcze i edukacyjne o charakterze kierowanym i niekierowanym prowadzone w systemie grupowym, zespołowym i indywidualnym.
  5. Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.
  6. Czas prowadzonych w przedszkolu zajęć powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci, brać pod uwagę ich zainteresowania oraz aktualną dyspozycję.

§ 14

  1. Organizację pracy przedszkola w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia opracowany przez Organ Prowadzący Przedszkole i Dyrektora przedszkola z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny dzieci oraz oczekiwań rodziców.
  2. Ramowy rozkład dnia obejmuje:

1) dzienny czas pracy poszczególnych oddziałów, dostosowany do wniosków rodziców,

2) pory posiłków w każdym dniu.

  1. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel, któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci
  2. Rozkład dnia w miarę potrzeby może być zmieniony.

§ 15

  1. Przedszkole oferuje zajęcia służące wszechstronnemu rozwojowi dzieci, odkrywaniu talentów i zainteresowań:

1) zajęcia z języka angielskiego – odbywają się codziennie z native speaker:

  1. a) grupa 1 – 30 minut
  2. b) grupa 2 – 30 minut
  3. c) grupa 3 – 45 minut
  4. d) grupa 4 – 45 minut

2) zajęcia z rytmiki, tańca, umuzykalnienia  – odbywają się raz w tygodniu:

  1. a) grupa 1 – 30 minut
  2. b) grupa 2 – 30 minut
  3. c) grupa 3 – 45 minut
  4. d) grupa 4 – 45 minut

3) zajęcia gimnastyczne  – odbywają się raz w tygodniu:

  1. a) grupa 1 – 20 minut
  2. b) grupa 2 – 20 minut
  3. c) grupa 3 – 30 minut
  4. d) grupa 4 – 30 minut
  5. Przedszkole na życzenie rodziców może organizować naukę religii. Zasady organizacji nauki religii regulują odrębne przepisy.

1) zajęcia z religii – odbywają się raz w tygodniu:

  1. a) grupa 4 – 30 minut

§ 16

  1. Do realizacji zadań i celów statutowych przedszkole wykorzystuje:

1) 4 sale zajęć wraz z niezbędnym wyposażeniem,

2) 2 zaplecza sanitarno-higieniczne,

3) zaplecze sanitarno-higieniczne dla osób niepełnosprawnych,

4) plac zabaw,

4) szatnię,

5) kuchnię, zmywalnię, rozdzielnię,

5) pomieszczenia administracyjne i gospodarcze.

  1. Odpowiedzialnym za stan i wyposażenie w/w pomieszczeń jest Organ Prowadzący Przedszkole.
  2. Szczegółowy zakres odpowiedzialności poszczególnych pracowników za mienie przedszkola określa Organ Prowadzący Przedszkole.
  3. Przedszkole nie odpowiada finansowo za rzeczy i odzież pozostawioną w szatni przedszkolnej.

§ 17

  1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem sobót, dni ustawowo wolnych od pracy oraz przerw ustalonych przez Organ Prowadzący.

1) dzienny czas pracy przedszkola wynosi 10 godzin; przedszkole jest czynne w godzinach od 7.00 do 17.00  (na wniosek Rodziców godziny pracy przedszkola mogą ulec zmianie)

2) czas pracy przedszkola w roku szkolnym trwa  od 1 września do 31 sierpnia każdego roku,

3) przerwa wakacyjna trwa od 1 sierpnia do 31sierpnia każdego roku i jest wykorzystana na:

  1. a) wykonanie remontu i czynności porządkowych,
  2. b) pracownicze urlopy wypoczynkowe.
  3. Dodatkowe dni wolne od pracy ustala co roku Organ Prowadzący Przedszkole.
  4. Przedszkole współpracuje z innymi placówkami, szkołami i organizacjami społecznymi w celu wzbogacania wiedzy, wymiany doświadczeń, organizowania wspólnych form doskonalenia zawodowego.

§ 18

  1. Przedszkole uzyskuje środki finansowe na swoją działalność z:

1) comiesięcznych wpłat rodziców w postaci czesnego

2) dotacji z Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi

3) darowizn od sponsorów

ROZDZIAŁ 9

Zasady odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu

§ 19

  1. Pobyt dziecka w przedszkolu regulowany jest zapisami umowy, zawartej z rodzicami, według wzoru przygotowanego przez Organ Prowadzący Przedszkole.
  2. Podstawowa opłata za przedszkole (tzw. czesne) obejmuje:

1) realizację podstawy programowej

2) codzienne zajęcia z języka angielskiego

3) zajęcia z rytmiki, umuzykalnienia, tańca, gimnastyki

4) zajęcia z logopedą, psychologiem, pedagogiem, terapeutą pedagogicznym i pedagogiem specjalnym

5) comiesięczne spotkania z teatrem oraz Łódzkim Towarzystwem Muzycznym

  1. Przedszkole prowadzi wyżywienie w zakresie 3 posiłków dziennie:

1) śniadanie – godzina 900

2)  obiad – godzina 1200

3) podwieczorek – godzina 1400

  1. Wysokość opłat za posiłki ustala Organ Prowadzący Przedszkole.
  2. W przypadku nieobecności dziecka odlicza się pełną należność za wyżywienie, za każdy dzień nieobecności, pod warunkiem zgłoszenia nieobecności do godziny 9:00.
  3. Wyżywienie dla nauczycieli jest nieodpłatne.
  4. Opłata czesnego nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu.
  5. Opłatę tę uiszcza się z góry, nie później niż do 5 dnia danego miesiąca.
  6. Rodzice są zobowiązani do zgłaszania nieobecności dzieci w przedszkolu

ROZDZIAŁ 10

Zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola

§  20

  1. Przedszkole zatrudnia nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami.
  2. Zasady zatrudniania nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych reguluje ustawa Kodeks Pracy.
  3. Do zadań wszystkich pracowników przedszkola należy:

1) sumienne i staranne wykonywanie pracy,

2) przestrzeganie czasu pracy ustalonego w placówce,

3) przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie porządku,

4) przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów pożarowych,

5) dbanie o dobro zakładu pracy, chronienie jego mienia,

6) przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.

§  21

  1. Dla zapewnienia ciągłej i skutecznej pracy wychowawczej i dydaktycznej przyjmuje się, aby ci sami nauczyciele opiekowali się oddziałem przez cały okres uczęszczania danej grupy dzieci do przedszkola.
  2. Nauczyciel w swoich działaniach wychowawczych, dydaktycznych, opiekuńczych ma za zadanie kierowanie się dobrem dzieci, dbałością o ich bezpieczeństwo i troską o ich zdrowie, poszanowanie godności osobistej dziecka.
  3. Nauczyciel planuje i prowadzi pracę wychowawczo-dydaktyczną w powierzonym oddziale przedszkolnym i odpowiada za jej jakość.
  4. Nauczyciel przeprowadza diagnozę przedszkolną swoich wychowanków. Realizuje zajęcia opiekuńczo-wychowawcze, uwzględniając potrzeby i zainteresowania dzieci.
  5. Nauczyciel współpracuje z instytucjami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną i innymi specjalistycznymi.
  6. Nauczyciel jest zobowiązany współpracować z rodzicami dzieci.
  7. Nauczyciele udzielają i organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
  8. Inne zadania nauczycieli:

1) współdziałanie z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania dzieci poprzez:

  1. a) systematyczne informowanie rodziców o zadaniach i treściach realizowanych w pracy wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej w oddziale, a wynikającej z programu wychowania przedszkolnego,
  2. b) rzetelne przekazywanie rodzicom informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju,
  3. c) udział rodziców w sytuacjach edukacyjnych, imprezach organizowanych wspólnie z dziećmi,

2) planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo-dydaktycznej oraz odpowiedzialności za jej jakość, a szczególnie:

  1. a) doskonalenie form i metod pracy z dziećmi, dążenie do osiągania jak najlepszych wyników,
  2. b) zaspokajanie indywidualnych potrzeb, zainteresowań i wymagań dzieci
  3. c) pobudzanie procesów rozwojowych dziecka do optymalnej aktywizacji poprzez wykorzystywanie ich własnej inicjatywy,
  4. d) tworzenie warunków wspomagających rozwój dziecka, jego zainteresowań i zdolności poprzez wnikliwą obserwacją, kontakty indywidualne,
  5. e) podejmowanie działań stymulujących, profilaktycznych i kompensacyjnych wobec wszystkich dzieci,
  6. f) dążenie do optymalnego przygotowania dziecka do szkoły,

3) wnikliwe prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji,

4) przeprowadzanie diagnozy przedszkolnej

5) współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę lekarską i inną w celu:

  1. a) poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dzieci
  2. b) ustalenia form pomocy w działaniach wobec dzieci,
  3. c) włączania rodziców w realizację procesu wychowawczego.

6) planowanie własnego rozwoju zawodowego – systematyczne podnoszenie swoich kompetencji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego

7) współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc psychologiczno-pedagogiczną, zdrowotną i inną,

8) dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie pomocy naukowych oraz troska o estetykę i czystość pomieszczeń,

9) udział w pracach Rady Pedagogicznej

10) prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami

11) zabezpieczenie danych osobowych dzieci i rodziców

12) inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, turystycznym, kulturalnym lub rekreacyjno-sportowym,

13) szanowanie godności dziecka i respektowanie jego praw oraz przestrzegania Standardów Ochrony Małoletnich

  1. Nauczyciele w trakcie trwania pracy zdalnej związanej z czasowym ograniczeniem funkcjonowania przedszkola:
  2. a) jednoznacznie określają za pomocą, jakich narzędzi zdalnych będą realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego;
  3. b) ustalają sposób komunikowania się rodzicami/opiekunami prawnymi, możliwościami przekazywania materiałów;
  4. c) zgłaszają brak odpowiedniego sprzętu (komputera, laptopa z podłączeniem do Internetu), z którego nauczyciel mógłby skorzystać w domu lub nie posiadania warunków do realizacji nauczania w warunkach domowych;
  5. d) prowadzą zajęcia edukacyjne, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora przedszkola;
  6. e) przygotowują możliwość zdalnej realizacji programu nauczania z wykorzystaniem komunikatorów, poczty elektronicznej, grup społecznościowych, kontaktu telefonicznego;
  7. f) realizują nauczanie w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały, a dzieci wykonują zadania w czasie odroczonym);
  8. g) dostosowują program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych dzieci.

§ 22

  1. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu należy w szczególności:

1) prowadzenie działań i badań diagnostycznych dzieci, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspieranie mocnych stron dzieci,

2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju dziecka,

3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznawanych potrzeb,

4) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym i poza przedszkolnym,

5) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,

6) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci,

7) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  1. Do zadań pedagoga specjalnego zatrudnionego w przedszkolu, w tym w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, należy w szczególności:

1) współpraca z nauczycielami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w:

  1. a) rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa wychowanków w życiu przedszkola oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  2. b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wychowanków w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
  3. c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych wychowanków,
  4. d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci;

2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w:

  1. a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie wychowanka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
  2. b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem,
  3. c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych wychowanka oraz jego możliwości psychofizycznych,
  4. d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dzieci,

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, ich rodzicom i nauczycielom,

5) współpraca w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami funkcjonującymi na tym polu.

  1. Do zadań logopedy w przedszkolu należy w szczególności:

1) diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy dziecka,

2) prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla dzieci i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy dzieci i eliminowania jej zaburzeń,

3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy z rodzicami dzieci,

4) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

  1. Do zadań terapeuty pedagogicznego należy w szczególności:

1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

2) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym,

3) podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających niepowodzeniom edukacyjnym dzieci, we współpracy z rodzicami dzieci,

4) wspieranie nauczycieli i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

§  23

  1. W przedszkolu zatrudnia się pracowników obsługi.
  2. Personel obsługi przyczynia się do właściwego funkcjonowania przedszkola poprzez codzienną sumienną pracę w trosce o dobro dziecka:
  3. a) wszyscy pracownicy przedszkola odpowiedzialni są za zdrowie i bezpieczeństwo dzieci,
  4. b) wszyscy pracownicy wypełniają obowiązki według przydziału czynności,
  5. c) wszyscy pracownicy wypełniają dodatkowe czynności nie umieszczone w zakresie obowiązków, a wynikające z potrzeb placówki.
  6. Szczegółowe zakresy czynności tych pracowników ustala Organ Prowadzący Przedszkole

1) Zakres czynności służbowych kucharki:

  1. a) udział w planowaniu posiłków dla dzieci i ich wykonywanie,
  2. b) przestrzeganie dyscypliny pracy, zasad technologii i estetyki oraz zasad higieniczno – sanitarnych i przepisów bhp, ppoż,
  3. c) natychmiastowe zgłaszanie właścicielowi przedszkola wszystkich usterek i nieprawidłowości występujących w kuchni i stanowiących zagrożenie zdrowia oraz bezpieczeństwa,
  4. d) dbanie o najwyższą jakość i smak posiłków,
  5. e) wydawanie posiłków o wyznaczonych godzinach,
  6. f) ścisłe przestrzeganie receptur przygotowywanych posiłków,
  7. g) racjonalne wykorzystanie pobieranych produktów,
  8. h) właściwe porcjowanie posiłków zgodnie z przewidzianymi normami i zgodne z podanym stanem dzieci i personelu do żywienia w danym dniu,
  9. i) zgodność kaloryczną przygotowywanych potraw z ich zaplanowaną wartością,
  10. j) dbałość o stan powierzonego sprzętu i narzędzi,
  11. k) przestrzeganie czystości sprzętu, narzędzi oraz w pomieszczeniach kuchennych zgodnie z instrukcjami dobrej praktyki higienicznej,

2) zakres czynności służbowych pomocy kucharki:

  1. a) obróbka wstępna warzyw i owoców oraz wszelkich surowców do produkcji posiłków, tj. mycie, obieranie, czyszczenie,
  2. b) przynoszenie naczyń oraz posiłków do każdej grupy przedszkolnej,
  3. c) przestrzeganie dyscypliny pracy, zasad technologii i estetyki oraz zasad higieniczno – sanitarnych i przepisów bhp, ppoż,
  4. d) natychmiastowe zgłaszanie właścicielowi przedszkola wszystkich usterek i nieprawidłowości stanowiących zagrożenie zdrowia i bezpieczeństwa.,
  5. e) dbałość o stan wykorzystywanego sprzętu i narzędzi,
  6. f) mycie naczyń i sprzętu kuchennego,
  7. g) doraźne zastępowanie kucharza w przypadku jego nieobecności.

§ 24

  1. W celu zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa, w czasie przebywania w przedszkolu, ustala się ogólne zasady postępowania kadry pedagogicznej i pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w przedszkolu:

1) systematyczne wpajanie dzieciom zasad bezpieczeństwa,

2) odliczanie dzieci przed wyjściem poza budynek przedszkola oraz przed i po powrocie do przedszkola,

3) reagowanie na wszelkie sytuacje, sygnały lub znamiona przestępstwa, mogące stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia dzieci i zgłaszanie o tym właścicielowi przedszkola,

4) natychmiastowe reagowanie na osoby postronne przebywające na terenie przedszkola, zwrócenie się o podanie celu przybycia, udzielenie informacji zgodnie z posiadanymi kompetencjami, a w razie potrzeby zawiadomienie właściciela przedszkola lub dyrektora – osoby postronnej nie pozostawia się samej na terenie przedszkola bez nadzoru personelu przedszkola,

5) bezwzględne przestrzeganie zasad i procedur zawartych w Standardach Ochrony Małoletnich

  1. Zabrania się pozostawiania dzieci bez opieki nauczyciela – w sytuacji koniecznej należy zapewnić odpowiednie zastępstwo.

ROZDZIAŁ 11

Prawa i obowiązki dzieci

§  25

  1. Wychowankami przedszkola są dzieci w wieku określonym odrębnymi przepisami.
  2. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego objętego odroczeniem.
  3. Przedszkole prowadzi zapisy w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, przy czym:
  4. a) zapisy przyjmuje organ prowadzący przedszkole,
  5. b) zapisy dokonywane są w ciągu całego roku.
  6. O przyjęciu do przedszkola decyduje kolejność zgłoszeń.
  7. Warunkiem przyjęcia dziecka do przedszkola jest:
  8. a) wpłata wpisowego
  9. b) podpisanie umowy z rodzicami
  10. c) wypełnienie przez rodzica „Karty zgłoszenia dziecka do przedszkola”
  11. Warunki pobytu w przedszkolu zapewniają dzieciom bezpieczeństwo, ochronę i poszanowanie ich godności osobistej oraz życzliwe i podmiotowe traktowanie.

§ 26

  1. Wychowanek przedszkola ma prawo do:

1) właściwie zorganizowanej opieki wychowawczej zapewniającej bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą,

2) właściwie zorganizowanego procesu edukacyjnego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej i własnego tempa rozwoju,

3) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia przedszkolnego, religijnego oraz światopoglądu, jeśli nie narusza tym dobra innych ludzi,

4) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentu,

5) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny postępów w rozwoju psychofizycznym,

6) pomocy w przypadku trudności rozwojowych.

  1. Wychowanek przedszkola zawsze ma prawo do:

1) akceptacji takim jakim jest,

2) spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje,

3) aktywnej dyskusji z dziećmi i dorosłymi,

4) aktywnego kształtowania kontaktów społecznych i otrzymywania w tym pomocy,

5) zabawy i wyboru towarzyszy zabawy,

6) wypoczynku, jeśli jest zmęczony,

7) jedzenia i picia, gdy jest głodny i spragniony,

  1. Wychowanek przedszkola ma obowiązek przestrzegania umów społecznych obowiązujących w społeczności przedszkolnej, a zwłaszcza dotyczących:

1) systematycznego i aktywnego uczestniczenia w zajęciach edukacyjnych i w życiu przedszkola na miarę własnych możliwości,

2) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do rówieśników, nauczycieli i innych pracowników przedszkola,

3) odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i higienę,

4) dbania o własne dobro, ład i porządek w przedszkolu.

§ 27

  1. Organ Prowadzący Przedszkole może skreślić dziecko z listy wychowanków, jeżeli:
  2. a) dziecko nie uczęszcza do przedszkola bez usprawiedliwienia rodziców ponad 3 miesiące,
  3. b) rodzice uchylają się bez usprawiedliwienia od obowiązku terminowego płacenia przez okres 3 miesięcy,
  4. c) rodzice zaniedbują higienę osobistą dziecka, stwarzając zagrożenie epidemiologiczne dla innych dzieci,

d)dziecko swoim postępowaniem zagraża bezpieczeństwu swojemu lub innych.

  1. Rodzicom dziecka skreślonego przysługuje prawo uzasadnionego pisemnego odwołania się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Organu Prowadzącego Przedszkole. Organ Prowadzący rozstrzyga odwołanie w terminie 14 dni i informuje pisemnie odwołujących o rozstrzygnięciu.

ROZDZIAŁ 12

Uwagi końcowe

§ 28

  1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
  2. Statut przedszkola lub jego nowelizację uchwala się na posiedzeniu Rady Pedagogicznej, odczytując zebranym pełny jego tekst. Członkowie Rady Pedagogicznej mają prawo wnoszenia poprawek do proponowanego tekstu statutu. Rada Pedagogiczna głosuje nad nowelizacją statutu lub uchwala nowy statut.
  3. Nowelizacja statutu obliguje Dyrektora przedszkola do opracowania tekstu jednolitego statutu.
  4. Z treścią Statutu przedszkola można zapoznać się w biurze Dyrektora oraz na stronie internetowej przedszkola.
  5. Niniejszy statut obowiązuje od dnia 1 grudnia 2024 roku
  6. Ze wskazanym dniem traci moc dotychczasowy Statut Prywatnego Przedszkola „Playschool”